julafton, juldagen & tant Marianne

Nu har vi passerat denna JULAFTON, som barnen väntat!!

Vi firade julen alldeles själva i år så vi hade det lugnt hela dagen tillsammans. Detta var det första år på 9 som ALLA var friska!! Helt otroligt, inga rinnande näsor, inga penecillin kurer, inga andningsbesvär...inget av nåt förutom den här jobbiga "sjukan" som Väntan innebär!!

Eftersom vi var själva & inte har någon stor släkt, dessutom så hade vi gått med på att inte byta julklappar mellan kusinerna...hm...bara för att vi har 3 barn & mina bröder endast 1 var....jajaa!
Nå iallafall så gick julklappsutdelnignen med raket fart....
Men sedan...det tar tid att bygga ihop 2 st bilbanor, ett pirat skepp, en starsWars lego set, ladda in & förklara olika PC spel....mm....mm
Så vi hade att göra resten utav julafton, kl 10 så somnade pojkarna framför WallE filmen & Ebba fick äntligen sitta lugnt framför datorn & spela sina hästspel som hon fick...

Uffe satt å njöt framför Tv, det var väl ngn starwars fil eller nåt...själv satt jag å såg Grabben i graven brevid....åh vad jag gillar svenska filmer!!


Abbe hade fått en förpackning med vikbara flygplan...så det gjordes flygplan i massor under förmiddagen...


Ebba som är såå förväntansfull på allt kommande....


Ebbe satte sej ner i soffan & tittade på Ronja Rövardotter...sedan var han fastlåst vid TV´n....För det var ett bra program tyckte han....

         

Det blev inte så mycket kort tagna under kvällen men vi hade det mysigt.....

Sedan fick vi träffa TANT MARIANNE.....

Hahahaha, dagen före julafton så att vi & åt middag , Ebba kom å för att visa mej en sak..med text...hahaha jag såg ingenting!!
Varsågod sa Uffe så jag fick prova hans glasögon....WOOOW vilken grej...Men Oj vad bra man såg helt plötsligt & så klockrent!!
Välkommen in i den äldre åldern då vi har sådana här skavanker!!

Nu blev man verkligen, Tant Marianne. Jag har ju alltid tyckt att namnet Marianne inte riktigt passat mej....har nog tyckt att det var en sekreterare med grått uppsatt hår & just GLASÖGON!!
Nu e man liksom här så jag fick ett par läsglasögon utav Uffe på julafton..tack raring!!
Så såhär ser Tant Marianne ut...Uffe tycker att jag ser mer intelligent ut med glasögon..vad han nu menar med det??




nu har det dessutom blivit Juldagen & förmiddagen har gått åt till att bygga ihop Abbes Star Wars grejor, tog säkert 2 timmar - Vet ni hur mycket legobitar det är??? Puh ...tur att man bara pysslar med scrapbooking - Så här blev det iallafall



Pojkarna har suttit & spelat Wall E på datan...



Uffe & Ebba sitter och spela Kalaho..eller vad det nu heter..



Jag själv ska försöka sätta mej in i min nya telefon som har ALLT...man till å med ringa med den....
Det är tydligen en bra kalender...vad nu Uffe menar med det....??



Mina nya snygga glasögon som jag också fick utav Uffe.....snyggt kit va..nu ska man bara lära sig använda detta också...

Må gott Allihopa under denna Juldag vi har framför oss med solsken & några minusgrader...Ut å gå en promenad..

Kram

Kommentarer
Postat av: Ylwa

Du passar superbra i glasögon vännen!!

kram

Ylwa

2009-01-03 @ 16:17:57
URL: http://missylwa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0